Фітинги для системи охолодження

Фітинги для автомобільних систем кліматизації – загальна інформація
Гумові фреонові шланги для кондиціонування повітря монтуються зі спеціальними фітингами з алюмінію або сталі. Підключення кінцевика може бути дуже специфічним з точки зору використовуваного з’єднання та форми згину кінцевої трубки, що підходить тільки для типу автомобіля. Типові підключення у автомобільному кондиціонуванні:
- закінчення трубки з ущільнювальним кільцем (o–ring) та гайкою з внутрішньою різьбою UNF;
- Гніздо з різьбленою UNF гайкою, з конусоподібним ущільненням 45° (тип SAE);
- компресорне закінчення з гайкою з внутрішньою різьбою в 1″ – кількість ниток 14 UNF;
- фітинг з труби з ущільнювальним кільцем (o–ring) та гайкою з зовнішньою різьбою UNF;
- фітинг з гніздом під трубку з зовнішньою різьбою UNF;
- фітинг з гайкою з внутрішньою різьбою UNF типу ORFS;
Існує багато інших типів закінчень. Часто застосовуються з’єднувачі для шлангів, а іноді і адаптери та швидкоз’єми. З’єднання великих розмірів (для автобусів) виконані в різних стандартах (фланці, метричні різьби).
Закінчення для приварки дозволяють поміняти використаний шланг і приєднатись з оригінальними з’єднаннями – це використовується в сервісних випадках. Фітинги можуть бути прямі і кутові. Вони можуть мати вбудовані клапани для заповнення холодоагенту.
Можуть бути встановлені на гумовий фреоновий шланг різними способами:
- швидка система зборки – з’єднання мають особливу “хвостову” форму затискаються металевими обжимками за допомогою спеціальних плоскогубців, чи за допомоги викарбуваних затискних втулок на пресах; система використовується насамперед на серійному виробництві;
- на скрутку – втулки накручуються на шланг, кінці загвинчені у втулку – система, яка рідко використовується сьогодні.
Під час вибору закінчень необхідно правильно визначити тип і розмір з’єднання, внутрішній діаметр шлангу та його зовнішній діаметр (чи шланг фреоновий є традиційним «товстим» чи «тонким»).