Блоки підготовки повітря (FRL)
FRL – підготовка повітря як чинник роботи у пневматиці
Атмосферне повітря забруднене газами, парами і молекулами різних хімічних сполук, а також пилу різної форми, структури та щільності, що рухаються у повітрі. Склад та концентрація забруднюючих речовин в атмосферному повітрі залежить від місця та сезону. Усі ці домішки будуть знаходитись у пневматичній системі, збагаченій домішками, що надходять під час стиснення, якщо тільки вони не видаляються з повітря до і після стиснення. Підготовка стисненого повітря в пневматиці здійснюється в спеціальних пристроях (елементи підготовки повітря – FRL) і складається з:
- видалення з нього домішок (фільтр, F-фільтр),
- зниження тиску до необхідного рівня (редуктор, R – регулятор),
- введення мастила (лубрикатор L – оливорозпилювач).
Крім того, перед елементами FRL зазвичай встановлюється клапан вмикання (подачі) і швидкого розповітрювання, тоді як після елементів FRL (перед приводами) часто встановлюється пусковий клапан (для плавного пуску). Очищене повітря має характеризуватися:
- нестача води у вигляді крапель – водяна пара прийнятна за умови, що точка роси (температура конденсації повітря при заданому тиску і вологості) на 5 ÷ 10°C нижча за мінімальну температуру в установці, а відносна вологість при мінімальній робочій температурі не перевищує 80% (відносна вологість виражається у «%», 0% – сухе повітря без водяної пари, 100% – повітря повністю насичене водяною парою, його охолодження призведе до негайної конденсації води),
- відсутність масла та інших рідин у вигляді крапель,
- механічні домішки нижче 50 мкм.
Фільтри:
- фільтр – являє собою пристрій, який не призведе до видалення води з повітря у вигляді водяної пари (для цього використовуються холодильні або адсорбційні осушувачі – працюють, пропускаючи повітря через ємність з адсорбентом, на якій осідає волога);
- фільтрувальну вставку слід замінювати на нову кожні півроку (залежно від ступеня забруднення повітря).
- Дрібнопористим фільтрам (депаратором) повинні передувати фільтри зі вставкою зі ступенем фільтрації 5 мкм. Ця вставка видалить найбільший бруд, не спричинивши швидкого засмічення дрібнопористого фільтра.
Розподільні клапани (редуктори):
- Діапазон тиску редукційного клапана повинен вибиратися таким чином, щоб необхідний робочий тиск знаходився в межах, але максимально наближений до максимального вихідного тиску клапана. Потім редукційний клапан більш точно підтримує задану температуру і має менший гістерезис. Впускне повітря до редуктора повинно бути чистим. Будь-який бруд може спричинити замикання клапана і явище постійного підсікання через вторинне стравлювання. Деякі редукційні клапани мають безперервне стравлювання повітря, що не є недоліком (таким чином, вони ще більш точно підтримують необхідний вихідний тиск).
- Необхідне налаштування тиску на більшості регуляторів встановлюється знизу.
Змащення:
- Більшість пневматичних приводів (наприклад, усі приводи – пускачі MW…) можуть працювати без змащення (без зовнішнього змащення). Використовуючи лублікатор, не забутьте регулярно наповнювати ємність маслом, оскільки масляний конденсат вимиває заводські змащення з компонентів. Під час встановлення та запуску лублікатора, голка для регулювання масляного конденсату повинна бути закрита, а потім відкрита до необхідної дози масла.
- Довжина установки між мастильним матеріалом і приводами не повинна бути більше 7 метрів.
Список товарів:

FRL команди

Напірні фільтри

Регулятори

Змащувачі

Фільтр-редуктори
