З’єднання для кондиціонерів
З’єднання для кондиціонерів – загальна інформація
Гумові шланги для фреону
Гумові шланги для фреону для автомобільних кондиціонерів монтуються з спеціальними кінцевими фітингами, виготовленими зі сталі. Приєднання кінцевого фітингу може бути дуже специфічним з огляду на використане з’єднання та форму вигину трубки кінцевого фітингу, адаптоване лише до певного типу автомобіля. Типові види з’єднань, які зустрічаються в автомобільному кондиціонері:
- трубчастий кінець з ущільненням о-рингом з гайкою з внутрішньою різьбою в дюймах UNF;
- кінець з гайкою з різьбою в дюймах UNF, з трубкою, розширеною під кутом 45° (тип SAE);
- кінець до компресора з гайкою з внутрішньою різьбою в дюймах 1″-14 UNF;
- трубчастий кінець з ущільненням о-рингом з гайкою з зовнішньою різьбою в дюймах UNF;
- кінець під трубку з зовнішньою різьбою в дюймах UNF;
- кінець з гайкою з внутрішньою різьбою UNF типу ORFS;
Існує багато інших типів кінцевих фітингів. Часто використовуються з’єднувачі для шлангів, іноді адаптери та швидкоз’єднання. Кінцеві фітинги великих розмірів (для автобусів) виготовляються в інших стандартах (фланці, метрична різьба).
З’єднання для кондиціонерів для паяння
Кінцеві фітинги (ніпелі) для паяння дозволяють замінити зношений шланг і спаяти його з приєднувальним – кінцевим фітингом – це використовується у випадках сервісного обслуговування.
Кінцеві фітинги бувають прямі та кутові. Можуть мати вбудовані клапани для заповнення холодоагенту.
Кінцеві фітинги можуть монтуватися до гумових шлангів для фреону різними способами:
- система швидкого монтажу – кінцеві фітинги мають спеціальну форму “хвоста” для шланга, затискуються хомутами за допомогою спеціальних щипців, положення хомутів фіксується стабілізуючими затискачами; система використовується переважно у сервісі;
- затискання муфтами – муфти з листової сталі інтегровані з кінцевим фітингом, затискання спеціальними формованими, рифленими щелепами на пресах для затискання – система використовується переважно у серійному виробництві;
- закручування – муфти закручуються на шланг, кінцеві фітинги вкручуються в муфту і в шланг – система рідко використовується наразі.
При виборі кінцевого фітингу необхідно правильно визначити тип і розмір приєднання, внутрішній діаметр шланга та його зовнішній діаметр (чи є фреоновий шланг традиційним “товстим”, чи тонким).